Proiectele de educaţie formală şi non-formală derulate în ideea ajutării
tinerilor dezavantajați continuă în urbea de pe Timiș și Sebeș.
Astfel, programul denumit generic "Responsabilitate, Implicare, Şcoală şi
Comunitate" vizează un număr de peste 80 de elevi din ciclul gimnazial, cu deficienţe de învăţare, de la Colegiul Național ”Traian Doda” şi Colegiul
Naţional "C.D. Loga" din municipiul Caransebeș.
”Prin acest proiect ne propunem să reducem abanadonul școlar. Totodată,
dorim să îi sprijinim pe elevii deficitari la învățătură să înțeleagă rolul
educației în viața lor. Vrem să descoperim hobby-urile și talentele lor ascunse
pentru ca elevii să își găsească drumul adecvat în viață. Proiectul este în
derulare de un an de zile, perioadă în care am realizat eficiența lui precum și
faptul că tinerii au nevoie de suportul nostru în a înțelege materiile de la
școală și pentru a învăța să comunice eficient și să socializeze. Copiii i-au parte săptămânal la ateliere tematice şi primesc gratuit o masă caldă zilnic”, a declarat
managerul de proiect Emanuela Budimir.
Prin urmare, la sediul ”Societății Femeilor Ortodoxe” din Caransebeș se
desfășoară săptămânal cercuri de jocuri de inter-cunoaștere, cu participarea
grupurilor de elevi din clasele gimnaziale, ocazii cu care tinerii au prilejul
să se cunoască mai bine și să socializeze. Activităţile în cauză se derulează sub coordonarea animatorului socio-cultural din cadrul programului, Mihaela Pral.
„Partea care îmi revine în acest program este dezvoltarea personală
şi de grup, educaţia emoţională şi dezvoltarea inteligenţelor multiple. Toate
acestea sunt atinse prin educaţia prin joacă, chiar dacă copiii par prea mari
să se mai joace. Se joacă şi adulţii în sesiuni de educaţie ludică, darămite
copiii care abia aşteaptă să facă şi altceva sau altfel de activităţi. Jocul
are o deosebită importanţă în educarea şi disciplinarea adolescenţilor, modelându-le
comportamentul în relaţiile cu ceilalţi adolescenţi, le dezvoltă abilităţile de
comunicare, socializare şi învăţare, depăşesc
bariere, sunt relaxaţi şi veseli. Nimic nu e mai plăcut decât să îi auzi
cum râd, cum vorbesc deschis cu noi, adulţii din preajmă, cum se ascultă unii
pe alţii, cum se sfătuiesc împreună şi cum muncesc în echipă”, a menţionat cadrul didactic Mihaela Pral.
”Programul este deosebit de benefic și vine în sprijinul elevilor atât
pe plan educațional cât și social, ajutându-i la disciplinele de bază Limba
Română și Matematică prin consolidarea cunoștințelor dar și prin dobândirea de
noi cunoștințe. Din punct de vedere social, elevii sunt susținuți să își
descopere propriile calități și defecte, să își cunoască colegii din cadrul
programului și să interacționeze cu ei. De asemenea, tinerii sunt susținuți să
își îndrepte acele trăsături deficitare, pe care le avem fiecare dintre noi,
pentru a-i ajuta să își contureze propria personalitate”, a precizat psihologul
din cadrul proiectului, Cornelia Mateescu.
De adăugat și faptul că, proiectul intitulat "Responsabilitate,
Implicare, Şcoală şi Comunitate" este finanţat prin intermediul societăţii
TMD Friction şi implementat cu aportul Organizaţiei pentru Strategii şi Programe de Dezvoltare Caransebeş reprezentată prin preşedintele acesteia, Mariana Ionescu. Programul respectiv mai beneficiază de implicarea cadrelor didactice Ana Paica, Sorina Jurj, Antoanela Buzescu şi Nuţu Jurj, precum şi de sprijinul instituţiilor colaboratoare precum Societatea Femeilor Ortodoxe, Clubul Montan Caransebeş şi Episcopia Caransebeşului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu